zaterdag 2 augustus 2014

Dag 21 van Coursegold naar Bishop



Dag 21 (02-08-2014)

Ik heb de wekker op 6.00 uur gezet omdat we vroeg willen vertrekken uit Yosemite NP.
En ja hoor, wat nooit gebeurd, gebeurd nu. Ik slaap zo door mijn wekker heen!!!
Als ik om 6.45 uur wakker word, ligt de rest natuurlijk nog heerlijk te snurken.

Rond 8.00 uur zijn we klaar met alles en gaan we ontbijten in Oakland, meteen lekkere cappuccino van de Starbucks. Ik moet natuurlijk wel de dag beginnen met koffie.
Heel het gebied hangt vol met rook door de branden in Yosemite. Het stinkt enorm en je kunt niet super ver kijken. Dat is wel jammer.
Als we alles op hebben, gaan we verder aan de reis van vandaag, we gaan via de Tioga pass naar Bishop.

Yosemite is echt een enorm Nationaal Park dus voordat we daar door zijn een aan de pass kunnen beginnen zijn we al zeker 2 uur verder.
Het is echt enorm mooi om hier overheen te rijden, hij is zo’n 10.000 ft hoog, dat is ongeveer 3000 meter.
Op deze hoogtes liggen zelfs meren, wat echt super is. (foto’s volgen nog)
Na de Tioga pass  rijden we door Lee vining naar Bodie, dit is een spookstadje wat nog helemaal authentiek is.  Na een uurtje te hebben rondgewandeld hebben we het wel weer gezien en gaan we lekker eten in Lee vining. Het is intussen al 15.00 uur dus we hebben honger.

We rijden nog even naar Mammoth Lakes, wat ook een mooi skigebied heeft. We vervolgen onze weg naar Bishop en checken in, in ons hotel voor deze nacht. Dit is het Days Inn hotel. Gelukkig is het maar voor 1 nacht, anders waren we (ik in ieder geval) weggegaan. Het is oud en kunnen ze beter met de grond gelijk maken. De bedden zijn wel schoon, maar op de vloerbedekking kun je zonder schoenen niet lopen. Echt niet smakelijk en nu ik het zo opschrijf krijg ik overal jeuk. Jakkes. Is dus geen aanrader. Bishop zelf trouwens ook niet echt. We gaan een stuk lopen (jaaa, wij) om het dorp een beetje te verkennen maar om 18.00 uur is alles dicht op wat restaurants na. Erick’s Schat’s Bakkery (is van oorsprong Nederlands) was nog wel open en aangezien we een heel stuk hadden gelopen hadden we wel wat drinken en gebak verdiend. En jaaaa hoor, na het verslapen van vanochtend  laat ik nu de portemonnee in de hotelkamer liggen. Dus wij weer dat hele eind terug lopen en snel het geld halen, want ze gingen ook al sluiten.
Later gaan de kinderen nog even zwemmen in het zwembad, na ja zwembad, het is wel erg klein dus het is meer een zwembadje.


Ik zal blij zijn als we morgen kunnen vertrekken naar Death Valley.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten