zondag 3 augustus 2014

Dag 22 van Bishop naar Death Valley



Dag 22 (03-08-2014)

Ik denk dat het Days Inn in Bishop rond de 40 kamers heeft. En het hotel heeft welgeteld een ontbijtruimte voor 8 personen!! Die tevens gevestigd is in het kantoortje waar je moet inchecken. Als je de deur opendoet heeft een ontbijtganger de deur in zijn nek hangen. We hebben tevens het slechtste ontbijt ooit gehad.
Er waren (om 8.30 uur) geen borden, geen koffie en geen sap meer. Om over de rest nog maar te zwijgen.
Dus maar weer naar de Starbucks, ik moet tenslotte wel een shot caffeïne binnen krijgen om de dag goed te kunnen beginnen.

Wij gaan vandaag dus naar Death Valley en ik verheug me daar al maanden op. Ik wil wel eens mee maken hoe het is als het zo warm is als iedereen beweert. We gaan het dus meemaken en slapen ook in Death Valley, want je schijnt hier de mooiste sterrenhemel van de wereld te hebben.

Nouuuuuuu, wij dus niet.
Wat nooit gebeurd, gebeurd nu.
Regen kansen in Death Valley in augustus is volgens Wikipedia NIHIL!
Behalve als de familie van Schaijk komt natuurlijk, dan komt de regen met bakken uit de hemel.
Niet te geloven, we rijden in Death Valley en het regent en het is 15 graden.

We rijden als eerste naar de Sand Dunes, maar het blijft regenen.

Na een tijdje loopt de temperatuur wel op maar hij komt niet boven de 30 graden uit vandaag. Ook houdt het op met regenen maar er is geen zon te zien, de hele dag niet. Dit is balen met hoofdletters.

Death Valley is wel een prachtig Nationaal Park en voor mij het mooiste park wat ik deze vakantie heb gezien. Een echte aanrader. We slapen in The Furnace Creek Ranche en hebben een mooi kamer op de begane grond met een buitenzitje en kijken op de golfbaan.

Rond 16.30 uur gaan we wat eten en daarna gaan de kinderen zwemmen en tennissen.
Robert en ik gaan naar Badwater, dit is het laagste punt van Amerika en ligt 85,5 meter onder zeeniveau.
Ook rijden we nog naar Zabriskie Point en naar Artist's Palette. Het is hier werkelijk prachtig maar als de zon zou hebben geschenen zou het vele malen mooier zijn geweest.
We hopen dat de zon morgen wel schijnt en gaan dan nog een keer terug.

De kinderen gaan 's avonds nog wat zwemmen en we hebben een heerlijke avond.

Morgen rijden we naar Las Vegas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten