zaterdag 29 augustus 2015

Dag 18 (25-08-2015)


Zoals al is gezegd doen we vandaag rustig aan.
Rond 10en gaan we ontbijten en genieten wat van de rust.

Saskia en familie gaan raften en wij gaan de omgeving wat verkennen.
Eerst lopen we naar Monkey Forest, dit ligt zo n 5 minuten van ons hotel vandaag.
Erg leuk om te zien en een prachtige omgeving. Die apen hebben het maar goed.

We kopen wat bananen die de apen dan van je afpakken. Is wel leuk als ze zo over je arm lopen voor een banaan.

Na alles te hebben gezien gaan we weer verder op pad.
We nemen een andere uitgang dan dat we erin zijn gekomen en lopen dus een heel stuk verkeerd.
Een uurtje of wat, pffff en geen water bij ons. Mijn humeur begint behoorlijk te dalen.
Eindelijk weer in de bewoonde wereld moet en wil ik eerst een behoorlijke bak koffie anders komt het niet meer goed vandaag met mij.

Na ff zoeken hebben we dan eindelijk een tent gevonden die mijn goedkeuring kan wegdragen en kom ik weer een beetje bij wat mijn humeur dan ook weer ten goede komt.

Zo, we kunnen er weer tegenaan en gaan shoppen.
Robert heeft van alles nodig en daar gaan we dan ook naar op zoek.
We vinden wat leuke korte broeken en shirtjes.
Ook hebben ze mooie zwemkleding gekocht van 69 Slam. Is een heel populair merk hier onder de surfers. Erg mooie dingen en even zo mooie prijzen, best duur dus.

We lopen snel terug naar onze kamer want ik zou om 15.00 uur opgehaald worden voor een Cooking les. Robert blijft met de kinderen bij het zwembad en gaan 's avonds Sushi eten. Ik ga dus mooi alleen op pad.

Ik word opgehaald door de kok met een chauffeur en halen nog 2 mensen op.
Is dus een lekker klein groepje.
Eerst worden we ergens naar toe gebracht waar van alles groeit wat ze veel gebruiken inde keuken.
Natuurlijk zit hier ook weer een winkeltje bij waar je het era kunt kopen. Tegen belachelijk hoge prijzen.
Na dit alles gaan we dan eindelijk koken.
Is erg leuk om te doen en binnen een handomdraai hebben we een hele rijsttafel gemaakt.
Voor de liefhebbers, nee dat ga ik thuis niet na doen. Veel ingrediënten zijn hier niet te koop. Ook niet bij de toko.

Tegen 20.00 uur ben ik weer terug en laat me afzetten bij de Japanner waar Robert en de kinderen nog heerlijk zitten te smullen van de sushi.

Nog even het stadje ingelopen voor een heerlijke cappuccino met een stuk appelgebak. Had ik wel verdiend vond ik.

Morgen nog een dagje Kuta en 's avonds met het vliegtuig terug naar Jakarta.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten