zaterdag 15 augustus 2015

Dag 7 (14-08-2015)


Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Om half 7 gaat de wekker.
Eerst dus tijd voor een kop koffie en een sigaretje. Dan kan de dag weer beginnen.

Snel naar het ontbijt en om 8 uur komt de bus om ons weer een dagje te vermaken.

We rijden eerst naar de Borobudur, deze is groot en heel indrukwekkend, maar ik vond de Prembanan veel mooier om te zien.

Na het verlaten van de Borobudur moet je eerst langs een markt met honderden kraampjes die je van alles willen verkopen.
Je bent langer met die kraampjes bezig dan met de Borobudur zelf.

Na het verlaten van de kraampjes gaan we eerst eens op zoek naar een lekker bak koffie. Daarna vlug weer in de bus om onze weg te vervolgen naar het Dieng Plateau.
Dit is nog een heel stuk rijden.

Onderweg weer gestopt voor te eten want ook de innerlijke mens begint te schreeuwen om aandacht.

De Indonesische mensen zeggen overal ja op of ze het nou begrijpen of niet. Best vervelend soms.
Vraag je om kip zonder bot. Jaja, chicken without boons. Yes we have.
Nou ik heb ng nooit zoveel bot bij elkaar gezien.
Alleen maar een hele lange dunne poot met van die lange tenen eraan. Ineke, was vies.
Dus onze weg maar weer hervatten.

Als eerste stoppen we bij een tempel waar jongens aan het voetballen zijn. Ook onze kinderen doen een potje mee en is erg leuk.
Ik voel me weer ff fotomodel en kan in de tussentijd weer 100en keren op de foto.

Na de foto sessie van ons allen vervolgen we onze weg naar de zwavelmeren. 
Nou en naar zwavel stinkt het. Is wel mooi om te zien.

Ook hier worden weer onthaald als beroemde sterren en gaan we gewoon verder met onze foto sessie. Ik begin bijna naast mijn schoenen te lopen.

Vanuit de zwavelmeren gaan we naar de gekleurde meren, helaas viel dit ontzettend tegen. Kostte ook nog eens 28 euro entree, maar was in mijn ogen het geld totaal niet waard.

Het Dieng Plateau kon ons niet bekoren en was achteraf eigenlijk zonde van de tijd.

Rond 17.00 uur rijden we weer richting het hotel waar we om 20.45 uur aankwamen.

Snel nog wat gaan eten en naar de kamer.
Douchen, koffers inpakken want om 5 uur loopt de wekker weer af om ons naar het vliegveld te brengen.
We gaan naar Lombok, maar hebben eerst nog een tussenstop op Bali van enkele uren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten